Reklam, tanıtım, propoganda, halkla ilişkiler.  Hepsi Üniversitelerde kürsüleri oluşmuş bilim dalları artık.  Yüzlerce araştırma, kitap, belge.. film.

Toplumları  yönlendirme, yönetme: kitlelerin beyinlerine girme, algı oluşturmada ne kadar önemli olduğunu burada anlatmama gerek yok. Hepiniz biliyorsunuz. Ve Google bir tık ötede bunun önemini size açıklayacak binlerce materyalle  dolu.

Belediyelerimiz, siyasetçilerimiz bayramlarda seyranlarda bir çok ilanlar verir, tanıtım afişleri hazırlarlar.   ‘iyi bayramlar”   ’Bayramınız kutlu olun, hayatınız neşeyle dolsun!”  ’Kutlu olsun” ‘hayırlı olsun’    Hepsi iyi dilekler içerir.  Standart kalıplar. Benzer kelimeler. Bir yenilik, bir yaratıcılık –bir çaba- bir arayış göremezsiniz pek.

Dikkatinizi çekiyordur muhakkak. Büyükçekmece Belediyesi’nin ilanlarının hepsinde iyi –kötü, beğen-beğenme; bir farklılık arayışı- bir çaba var son zamanlarda..

Babalar günü mesajı:  ‘BAKARIZ  der BAKAR” 

Hayvanlar Günü mesajı: ‘Bugün sana kimse sarılmayabilir ama o sarılır”

Bayram ilanı mesajı: “NİYETİMİZ HERKESE BAYRAM YAŞATMAK’,

Ve evet bunlar benim dikkatimi bir süredir çekiyor. Ve beğeniyorum. Gözüm bir afişe kaymışken beynim de biraz keyif yapıyor yani.. Güzellik her yerde hoş karşılanan misafirmiş. Böyle düşünsel güzellikler de insanın beynini okşamıyor değil.

Büyükçekmece Belediyesi’nin bu tanıtım çabası başka mecralarda da kendini gösteriyor.  Örneğin çöp arabaları. Ve üzerindeki o muhteşem sloganlar.

Sokakları süpürmek kolay, ÖNEMLİ OLAN DERTLER İ SÜPÜRMEK

Çöpleri toplamak kolay , ÖNEMLİ OLAN SEVGİ TOPLAMAK

Beğenen  sadece ben değilmişim.

Taa uzaklardan bir tanıdığım bir gece Büyükçekmece Belediyesi’nin bu sloganlar yazılı çöp arabalarını sosyal medya hesabında beğeniyle paylaştı. Hiç tanımadığım biri beğenerek ondan paylaştı. Başka birileri beğenilerini yazdı.

Nihayeti bir çöp arabasıydı. Ama başarılı kullanılınca nelere yol açıyor. Görüyorsunuz.

Ve Süper Cumhuriyet reklamı!

Yukardaki yazı çok daha önce yazılmış ancak ‘yayınlamak için yeterli midir’ endişesi ile yayına sokulmamıştı. Ancak Büyükçekmece Belediyesi öyle bir Cumhuriyet ilanı üretti ki, beğenmemek ve yazmamak mümkün değil.

Büyükçekmece Belediyesi’nin ilanında; Büyükçekmece Belediyesi’nin başındaki “Türkiye Cumhuriyeti”ni sembolize eden “T.C” harflerinden sadece “T” harfinin yerinde olduğu “C” harfinin ise unutulduğu görülüyor.

Afişi okuyanlar, “C” harfinin bilinçli olarak afişe yazılmadığını ve unutuldu sanılan o “C” harfinin yani Cumhuriyet’in ne kadar önemli olduğunu anlıyor. Çünkü afişte şöyle deniyor:

““T BÜYÜKÇEKMECE BELEDİYESİ  Eksikliğini fark ettiğiniz o harf yoksa; özgürlük, adalet ve gelecek de yok demektir.”  Cumhuriyet’in 94. yılı kutlama afişleri, “İyi ki Varsın Cumhuriyet. Dr. Hasan Akgün Büyükçekmece Belediye Başkanı “

Büyükçekmece'de bu yaratıcılığı ortaya koyan beyinleri tebrik etmek gerekiyor. 

Bir  söz var hani.  “Adam dağa küsmüş dağın haberi olmamış’ diye.  Ve ‘Derdini anlatmayan derman bulamazmış!” diye..  Sen kendini anlatamadıktan sonra, derdini söyleyemedikten sonra, hiç kimse seni dinlemez, duymaz.  Tanıtım, reklam, propoganda, halkla ilişkiler. Bugünün toplumlarında; kitlelere derdinizi anlatabilmek, onlarla sağlıklı iletişim kurmak için olmaz ise olmaz çalışmalardır. Ne kadar emek, zaman harcarsanız  asla boşa harcamamış olursunuz.