banner128

Aramızda açma kapama'nın lafı mı olur?

 

Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sevgi Emanet tüm tüketicileri Elektrik, telefon, internet ve doğalgaz abonelerini yakından ilgilendiren bir konu ile alakalı basın açıklaması yaptı.

Emanet açıklamasında şu değerlendirmelerde bulundu. “ Elektrik, doğalgaz ve internet faturası gibi faturaların zamanında ödenmemesi halinde sağlayıcı şirketler tarafından sonlandırılan yani kapatılan hizmetleri geri açtırma cezalarına zam geldiği haberini üzülerek ve şaşırarak öğrenmiş bulunuyoruz.Bu konudan muzdarip ,şikayetçi milyonlarca abonenin olduğu aşikar bir zamanda ; 1 Ocak 2019'dan itibaren geçerli olacak zamlara Tüketiciyi Koruma Derneği ve milyonlarca abonenin sesi olarak yapılan güncellemeyi içinde bulunduğumuz ekonomik şartları da göz önüne alırsak doğru bulmuyoruz.Dağıtım bedelinin sanki kişiye özel bir hizmet varmış gibi fahiş tutarlarda ki ücretlere aboneler haklı tepkiler verirken ,Açma kapama bedellerinin kaldırılması gerekirken bu gün aksine artıyor da artıyor.

ABONELER SORUYOR NE MALİYETİ VAR…?

Dernek Başkanı olarak tarafıma tüketiciler tarafından sorulan soruyu buradan bende Elektrik Dağıtım firmalarına ,Haberleşme ,İletişim sağlayıcılarına  sormak istiyorum…Abonelerin bulunduğu adrese gitmeyip şirket merkezinden otomatik olarak yani tek bir tuşa basarak sistemden yapılan açma kapama işleminin şirketlere ne gibi bir maliyeti olabilir ki ?

Fatura borcunuzu  ödeseniz  dahi hizmete açma kapama bedeli adı altında yansıtılan ve bir sonraki ayda faturalandırılan bu ücretler hizmete ya da şirkete göre değişiklik gösterebiliyor.EPDK, tarafından belirlenen ve 1 Ocak 2019'dan itibaren geçerli olacak kesme-bağlama bedeli en düşük olarak 33,8 liraya çıkarken,şuan da Türk Telekom'da cep telefonu operatörlerin de ise bu ücret 25 -30 TL arasında değişiyor.Emanet “yaklaşan 2019 yılında bakalım haberleşme sektöründe  bu bedellere ne kadar artış yapılacağı herkes tarafından merak konusu

FATURA TUTARI KADAR ÜCRET ÖDÜYORUZ!

2018 yılı Haziran ayında yaptığım bir basın açıklamasında FATURA TUTARI KADAR ÜCRET ÖDÜYORUZ! Başlıklı bir haber yapmıştım .Bu gün 81 Milyonluk Türkiye’de 78 milyon mobil hat,60 milyon internet ve uydu abonesi, 45 milyona yakın elektrik ve su abonesi ,15 milyondan fazla doğalgaz abonesi var.O gün de altını çizdiğim konunun bu gün de arkasındayım.Tüketicilerimizden gelen şikayetler üzerine aylık fatura tutarı kadar gelen açma kapama ücretlerinin kaldırılması yada bu ücretlerde ki  tüketici aleyhindeki dengesizliğin giderilip makul seviyelere çekilmesi için derneğimiz olarak elimizden geleni yapmaya ve tüketicilerimizin yanında durmaya devam ediyoruz.

Dediğimiz gibi Elektronik haberleşmede çağımızda son derece önemli olan bir araçdır.Temel ihtiyaçlarımız elektrik,su,doğalgaz da zaten yüksek KDV uygulandığı ancak temel ihtiyaç statüsünde olmayan ürünlerde KDV düşüklüğü söz konusu iken en fazla vergilendirilen diğer bir sektör haberleşme sektörüdür. Artık aboneler kendilerini koruyacak daha kapsamlı ve kalıcı yönetmelik ve yasaların çıkması yönünde talepteler.

Hizmet sağlayıcının aboneden yasal gecikme faizi dışında farklı adlar altında başka bir ücret alamayacağı zaten hükme bağlı iken bu durum ne yasalara ne hukuka uygun değildir.”

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.