Atatürk Havalimanı'nda 4.5 yıl

Atatürk Havalimanı bugün yıkılmaya başlamış. Ömrümüzün bir döneminin tanığı ve güzel anılarımız bulunan bir yer daha coğrafyadan siliniyor.  Üzgünüm malesef.

Ömrümün 4.5 yılı Atatürk Havalimanı’nda geçti. İstanbul Üniversitesi’nde yüksek ögrenimim sürerken girdiğim kamu sınavını başararak 1980 yılı Ağustos ayında DHMİ’de  ‘Devlet Hava Meydanları İşletmesi) memur olarak göreve başladım. Bir ay kadar sonra da malum darbe oldu.

*

Havalimanı o vakitler epeyce havalı bir yerdi. Havalı idi ama küçüktü. Adı da Atatürk Havalimanı değil, Yeşilköy Havalimanı idi.

İki katlı bir idari binası ki, iç hatlar geliş gidiş te bu bina da idi. Yan tarafta ‘İki katlı bir başka bina daha vardı ondandan Yurt dışı gidiş terminalı  vardı. Bu iki binanın yaklaşık 40-50 metre ötesinde meşhuurrr Kargasekmez vardı.  Dış hatlar geliş” olarak anılıyordu.

*

Kurumdaki iki yılım başmüdürlükte idari memur, diğer iki buçuk yılım Hava Enformasyon Müdürlüğü’nde yine memur olarak geçti. Hava Enformasyon Müdürlüğü’nde ise Kargasekmez’de görev yaptım.  ‘Yanı dış hatlar geliş terminalı. İnformation-Danışma görevlisiydim. Yerlisi- yabancısı İstanbul’a inen şahıs şehirle-uçuşla ilgili her sorununda başvurduğu kişi biz oluyorduk.  Çok ilginç anılarım olmuştu.

*

İstanbul gelişmiş, yolcu trafiği artmıştı zamanla. Dolayısıyla o havalimanı yetersizdi. Devlet Başkanı Kenan Evren bir gelişinde eski pistteki terminal önünde bir şeylerden şikayet etmişti. Sonra  82’lerde  yeni terminal binası yapımına başlandı ve 84 yılında tamamlandı. İdari bina da. Ve Tabi yeni pistlerde. Aynı zamanda THY’nin yeni teknik binaları yapıldı. Alarko Holding tarafından yapılan yeni terminal binası o günkü şartlarda hakikaten modern bir binaydı. Üç-dört ay da orda görev yaptıktan sonra istifa edip memurluktan ayrılmıştım. Gazeteci ya da bilim adamı olmak umuduyla. 

*

Ülkemizin, İstanbul’un  dışa açılan en önemli kapısıydı Atatürk Havalimanı.  Kapanmasa olmazmıydı? Oysa havalimanı için ne kadar da müsait bir yerdi. Tabi tüm Bahçelievler, Şirinevler karşısını, Esenyurt’u, Halkalı’yı gökdelenlerle doldurursanız gürültü altında kalır bu konutlar kuşkusuz ama.. Trafik azaltılarak ta olsa bu havalimanı yıkılma yerine kullanmaya devam edilemez mi?  Bu memleketin oldukça önemli bir miktarda parası yatırılmış bir eserdi. Ama hangi akla hizmettir yıkılıyor. Ne yapılacak yerine bilen var mı?  Merak ederim ne yapacaklar? Millet Bahçesi diyorlar. Doğru mu? Bahçe yapılacak başka yer mi yoktu? Yoksa satacaklar mı birilerine. Çok üzülürüm.  

Atürük Havalimanı. Ömrümün 4.5 yılının güzel anılarının mekanı-tanığı. Onu da yıkacaklar. O günleri birlikte yaşadığımız; Feyzullah Heper’e, Süreyya Balaban’a, Yunus Tağı’ya, Nurgül Şair’e,  Şerif Abla’ya, Nursel Acar’a, Ekrem Akgül’e, Sertaç Ayardoğan’a, Önder Döventaş’a, İsmail Coşkun’a, Esmer Şamiloğlu’na, Işık Şanlı’ya, Nizamettin Coşkun’a, Leyla Demirtaş’a, Halime Mercimek’e, Remziye Birinci’ye, Kamil Aydoğan’a.. Ve daha nicelerine selam olsun.